Homoki Autófényezés - Ahol a színek életre kelnek! | Cím: 3531 Miskolc, Ernye bán u. 4/A. | Telefon: 06 (46) 381-645 | E-mail: info@homokiautofenyezes.hu

A nálunk alkalmazott 3 lépcsős 'Ipari polírozás' előnyei Részletek + Bezár

Az olvadt hólé, az útsó és a jégmentesítő anyagok romboló hatást gyakorolnak az autó felületén, ha nem távolítjuk el rendszeresen. Ha belegondolunk, mennyi sós latyak csapódik fel a kerékdobokra, az ajtóra, akkor tudhatjuk, milyen kárt okozhat ez az autók felületén. Ennek megfelelően ajánlatos a járművünket a téli hónapokban is rendszeresen mosni, karbantartani és polírozni.

  • Az eljárás során a lakk felület kerül megmunkálásra tehát a végeredmény az autó eredeti fénye akárcsak új korában.
  • Könnyebben lesz mosható valamint a szennyeződések kevésbé rakódnak fel a fényezésre ami például téli időben nagyon lényeges.

    Ne feledje! "Egy csillogóan szép külsejű autó tekintélyt kölcsönöz"
Részletek

Hogyan készül a fényezés? Részletek + Bezár

A fényezés menete:

Az alábbiakban röviden ismertetjük az autófényezés főbb lépéseit az előkészítéstől a használatba vételig.

1;  Az állapotfelmérés során a megrendelő igényei és az autó állapota alapján kiderül, hogy milyen jellegű karosszériamunkára, illetve fényezésre van szükség. A megrendelést követően az autót előkészítjük a fényezésre.

Első lépésben az adott területről minden, a festést akadályozó elemet eltávolítunk. Le kell szerelni a díszléceket, kilincseket, lökhárítókat, ki kell szednünk az ablaküvegeket, lámpákat, indexeket, szellőzőt, stb.; attól függően, hogy mely részét fényezzük az autónak.

A fent említett részek szétszerelése nélkül a fényezés nem lesz tökéletes, a festék könnyen felválhat ezeken a helyeken. Ha belső fényezést is kérnek, vagyis a belsejét (az ún. falcokat) valamint a csomagteret, motorteret is festetni szeretnék, akkor mindent ki kell szedni az autóból, még a motort is. A motortér festése (és emiatt a motor kiemelése) elég munkaigényes és költséges folyamat, ez csak igen komoly sérülésnél, ill. az autó más színűre festésekor lehet szükséges.

Az ajtók belsejének (a falcoknak) a festése esetén az ajtó külső-belső szétszedését és leszerelését javasoljuk, ill. mi így vállaljuk, hiszen csak így lesz jó minőségű és tartós az eredmény.

2; Ezután következik az előkészítés, a csiszolás, alapozás. (Itt most külön nem térünk ki a fényezés minőségét igencsak befolyásoló megfelelő lakatosmunkára részletesen. A karosszériamunkáról röviden csak annyit, hogy fontos a megfelelő szakember kiválasztása. Az igazán jó lakatos nemcsak az eredeti ívet, formát, hanem a lemez merevségét is helyre tudja állítani, ami után csak minimális kitt használata szükséges a tökéletes forma visszaállításához. Alapelvünk, hogy mindig a lehető legkevesebb kittet használunk, hiszen a két anyag - a fém és a kitt - hőtágulása különböző, így a vastag kittréteg később leválhat az autóról.) (Megjegyzés: az autójavításban használt anyagot kittnek és nem gittnek hívjuk, ahogyan gyakran hallani.)

A jó előkészítés az egyik legfontosabb a minőségi fényezés szempontjából. Sokan itt spórolnak idővel, anyaggal, s ezt az elkészült munka tartóssága bánja.

A csiszolás mértéke függ az autó korától, ill. a rozsdásodás fokától. Erősen korrodált alkatrészek esetén előnyösebb a korrodált rész cseréje, mert e nélkül csak ideig-óráig lesz megfelelő a festés. A kevésbé rozsdás alkatrészeket speciális tárcsákkal fémig csiszoljuk.

Ezután egy erősebb összetételű ún. üvegszálas kittből hordjuk fel az első réteget, majd megint csiszolás, persze már finomabb papírral.

Takarópapírral vonjuk be a fényezésre nem kerülő elemeket.

Ezt követően a füllert fújjuk fel, ami tulajdonképp egy töltő/kitöltő anyag. A felvitt réteg utáni száradási (várakozási) idő változó. Veterán autóknál hosszabb időt kell hagyni, hogy a vastagabb réteg megfelelően kiszáradjon, kikeményedjen.

3; Csak mindezek után kezdődhet el az autó tényleges fényezése. Az erre a célra speciálisan kialakított megfelelő hőmérsékletet biztosító hőkamrában, a fényezőkabinban. Profi fényezést a levegőben található apró porszemek, szennyeződések miatt nem lehet pl. garázsban produkálni. Fényezés előtt por-, és zsírmentesítővel teljesen letisztítjuk a gépkocsit. A korábban előkészített autót / elemeket a kabinban ragasztjuk ki, miközben az átveszi a kabin hőmérsékletét. A kocsira a 2-3 bar légnyomással működő szórópisztollyal több rétegben szórjuk fel a festéket. Az egyes rétegek felvitele között pár perc szünetet kell tartani. A jól takaró színeket, kétszer is elég átfújni, de van olyan szín, melyet 3-4 rétegben kell felvinni. Egy autóra - teljes fényezés esetén - 2-4 liter festék szükséges, persze a mennyiség a kocsi méretétől és színétől is függ. Megjegyzem, hogy a túlzott gondossággal ápolt autók fényezése esetenként problémás lehet, mivel az ápoló anyagokból származó szilikon a festést kráteressé alakítja.

A különböző festéktípusokról és fényezési módokról külön leírásban olvashat.

4; A legtöbb esetben a fényezést a lakkozás követi. A legtöbb 5-10 évnél fiatalabb autónál már minden szín gyárilag felüllakkozott (a matt akril színre egy fényt adó lakk réteg kerül), ezért a javított elemeket is lakkozni kell a szín felvitele után. A fényezés típusától függően 1, de akár 3 rétegben visszük fel a lakkot.

5; Az utolsó réteg felvitele után kb. negyed órával kezdődhet a szárítás. A fényezőkabinban ilyenkor 60 fok feletti hőmérséklet van, amiben 30-40 percet tartjuk az autót. Az autó a kihűlést követően óvatosan összeszerelhető, majd 20-72 óra további kikeményedési idő után használatba vehető. Télen, sózáskor, esős időben nem javasolt az azonnali használat. Az autó vízzel akár pár óra múlva mosható, vegyszeres vízzel csak 3 nap múlva. Az autómosókban használt nagynyomású mosót a frissen fényezett elemek esetében a festék gyártója 2 hétig nem javasolja.

Részletek

Mi az a jégkár javítás? Részletek + Bezár

Ennek az eljárásnak segítségével a kisebb-nagyobb horpadások, ajtórányitások, jégeső okozta egyéb horpadások javíthatók.

Ez az egyedülálló technológia nem csak az autófényező szakemberek munkáját könnyítik meg, hanem egyes esetekben akár jóval gazdaságosabb megoldást nyújt ügyfeleinknek karosszéria fényezésekkel szemben.

Részletek

Mit jelent a totálkár? Részletek + Bezár

Totálkárról egyrészt akkor beszélünk, ha az autót azért nem érdemes megjavítani, mert a javítás többe kerülne, mint a jármű balesetkori forgalmi értékének a maradványértékkel (roncsértékkel) csökkentett összege (ez az ún. gazdasági totálkár), valamint ha a jármű oly mértékben sérült, hogy az műszakilag javíthatatlan (ún. műszaki totálkár).

Totálkár esetében tehát a kárszámítás nem a javítás költségein alapul, hanem a jármű káridőponti értékéből vonják le az értékesíthető roncs becsült értékét, és a kettő különbsége lesz a kártérítés összege.

A tulajdonos döntése szerint a totálkárt szenvedett gépjármű is megjavíttatható, de ilyenkor a javítás költségei a károkozóra, illetve biztosítójára nem terhelhetők tovább.

A biztosítókat a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló törvény egyetlen esetben kötelezi a közlekedési hatóság értesítésére a totálkárossá nyilvánított gépjárművekről, nevezetesen, ha a kárrendezési eljárásban úgy ítélik meg, hogy a gépjármű üzemeltetése annak műszaki állapota miatt véglegesen megszűntnek tekinthető. Ez a gyakorlatban lényegében csak a teljes mértékben roncsolt vagy elégett gépjárműveket érinti, vagy az olyan motorkerékpárt, amelynek váza cserére szorul. Az ilyen esetet egyébként a tulajdonosnak is kötelessége a forgalomból kivonásra jogosult hatóságnak bejelenteni.

A súlyosan sérült, és az előző bekezdés alapján bejelentett gépjárművek további kezelését a hulladékká vált gépjárművekről kiadott 267/2004 (IX.23.) Korm. rendelet szabályozza.

Részletek

Mit jelent az avulás? Részletek + Bezár

Az avulás a vagyontárgyak (pl. ingóságok, épületek, gépjárművek) értékének az időmúlás, illetőleg a fokozatos elhasználódás miatti csökkenése; mértékét százalékban határozzák meg.

Amennyiben javítás esetén a károsult gépjárműbe a régebbi helyett új alkatrész kerül beépítésre, a kárszakértő a gépjármű korának megfelelően azt „avultatja”, azaz annak árából levonást eszközöl, tekintettel arra, hogy a kár rendezése során nem az újkori, hanem a balesetet közvetlenül megelőző állapotot kell helyreállítani.

Részletek

Teljeskörű biztosítási ügyintézés a Homoki Kft.-nél Részletek + Bezár

Cégünk gyors és hatékony gépjármű kárügyintézési folyamata évekre visszamenőleg nyúlik vissza. Ezalatt az idő alatt sikerült egy olyan kapcsolatot kiépíteni a magyaroszági Biztosító Társaságokkal melyet egy úgynevett „Szerződött Javító Partner" illetve, "Kiemelt Javító Partner Szerviz" státuszra emelhettünk.

Sok esetben a helyszíni kárfelvételi jogosultságunknak köszönhetően az ügyfeleinknek nem szükséges napokat várni a kárbejelentéstől a kárfelvételig ugyanis lehetőségünk nyílik ilyenkor azonnal intézni a kárbejelentést és az azonnali kárfelvételt egyaránt melyet továbbíthatunk az adott Biztosító Társaság közvetlen kárügyintézőjéhez.

Részletek

Ügyfeleink véleménye

Borsod Autó Kft.

"Szeretnénk megköszönni az eddigi nagyszerű fényezői munkát, melyet cégünknek a Borsod Autó Kft-nek, mint a Hyundai-Mitsubishi-Subaru-Chevrolet márkák Borsod megyei képviselőjének az elmúlt években végeztek. Ügyfeleink visszajelzései alapján is szeretnénk kifejezni elismerésünket a kitűnő minőségben kivitelezett fényezésekért!!! Reméljük, a jövőben is maradhatunk az Önök megrendelői."

Borsod Autó Kft.

Részletek +

Minősítéseink

Részletek +

Partnereink

Eurovan Miskolc Kft. |
Borsod autó Kft. |
Directflyteam.hu |
V8 Autómosó (0-24) |
Szín-Vonal Dekor kft. |
GrafikaLabor.hu |
Részletek +